donderdag 24 februari 2011

Allez, nog een tweede sex-slaafje?

Het krantenbericht dat Vangheluwe nog een tweede sexslaafje  had, deed me niet zo veel meer. Ben ik een beetje murw geslagen door al het laaghartige en minderwaardige dat als kerkelijke drekkige uitscheidings-producten  over ons is uitgestort?  Het interesseert me niet meer zo.  Ik merk dat ik afgerekend heb met, ik zal maar niet zeggen dat ik klaargekomen ben met, die lieden in hun plechtstatige kleding en hun mijter met afhangsels, en hun  geroutineerde maar hypocriete stijve zever. Als ik Vangheluwe zo zie lopen dat vraag ik me af of zijn pik hangt of staat. Oh, dat is de lichamelijke insteek, die hij zelf zo graag heeft. Ik ben er van overtuigd dat ook zijn psyche onderdanig is aan dit lichaamsdeel,  m.a.w. de man is een grote leugen. Ik vrees eigenlijk, dat de hele kerk een grote leugen is. Ik heb een tijdlang gedacht dat het priestersgilde op zich best oké was.  Ja, Danneels, ik ben van mening veranderd.
Toch nog even die "gezegende" uitspraak van deze bisschop, die hij ter berde gebracht heeft in een voorlichtingsuurtje naar jonge mensen: "Als het zaad er niet uitspuit dan is het geen zonde". Weet je wat volgens mij zonde is? Dat je op zo'n positie met dergelijke gecorrumpeerde zelfbevestigende nonsens voor de dag durft te komen. Het is een zonde, dat er een kerk is die zich hiertegen niet teweer stelt, die in smetteloos habijt, en chique gemijterd overgaat tot de orde van de dag, de zelfverheerlijking. Ja hoor, ik weet ook wel dat er een paar uitzonderingen zijn, enkelingen die gezond van lijf en leden en spiritueel uitgerust en toegerust, en met de juiste inspiratie zich inzetten voor de kerkgemeenschap. Er zijn er. Ja, er zijn er, maar niet in Rome.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten