zondag 30 oktober 2011

Kom geef die man een stikkie

Ik lees het bericht over het besluit van het CDA congres om voor de toekomst toch vooral te zorgen voor een humaan beleid jegens minderjarige asielzoekers (want ze kunnen na inburgering nog zo nuttig zijn als werknemer...) enz, bla bla bla. Wat een huichelarij, wat een oetlul is die Haersma Buma. Wat een onplooibare starre bureaucraat is die van Leers. Maar wat wil je, hij moet eigenlijk Hardleers heten. Hebben ze daar bij het CDA dan echt niet in de gaten hoe ongelofelijk stom en dom dat politieke gedoe rondom die resolutie is? Nee denk ik, die lui zijn echt op de pot blijven zitten. “Dat was dan toch een kwestie van politiek gevoel hè”, zei Janssen tegen Staps. “ Nee beste Janssen, antwoord ik, je hoeft echt niet zo trots te zijn. Dit was vooral een staaltje van politieke verdwazing en gevoelloosheid. Al dat gemanoeuvreer om vooral de tanden uit de resolutie te trekken. Alles wat er fout gelopen is in het verleden zullen ze in de toekomst beter doen, beloven ze met hun dikke krokodillengeschmeigel. Gelukkig heeft de kiezer dit keurige maar in feite principeloos en oh zo berekend stelletje ongeinspireerde politici, met alle oudbelegen coryfeeën als ware het de maffia zelf, op de eerste rij, al afgestraft met een verlies van meer dan 10 zetels. Ik heb zo'n itch dat het hier niet bij zal blijven.

Ik kan ook niet geloven dat Wilders van al dit gedoe een stijve overhoudt. Allez Geert, stijle krullebol, als het wel zo is, waarschuw me dan op tijd, want ik blijf dan toch maar liever zelf even rechtop staan.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten