donderdag 25 oktober 2012

De Knack geknakt?




Ik ben mijn bestanden aan het doorlopen in de wellicht ijdele hoop wat meer orde te kunnen brengen in de veelheid aan onderwerpen. Daar stuit ik me op het navolgende artikeltje, en ik weet weer waarom ik destijds mijn abonnement op de Knack heb opgezegd. Maar misschien gaat de argumentatie nu niet meer op?


Ik moet je bekennen dat ik tegenwoordig de Knack nog maar vluchtig inkijk, en dat terwijl ik daar vroeger zo'n fan van was. Waarom? Ik begin me te storen aan de alsmaar voortdurende kritiek op links, met name de PS en SP-A en wat daar mee samenwerkt, Open VLD en CDNV. Ik lees de kop van het hoofdartikel, en denk dan al gauw, ja hoor, het is wel goed.
Nu is daar nog wat bijgekomen, namelijk de al te gretige uithaal, voor de zoveelste keer richting koningshuis. Ik heb er al op gereageerd, alhoewel mijn reactie niet is gepubliceerd. Ik vond namelijk het artikel in de Knack gericht tegen Prins Laurent, over zijn vermeende gierigheid, en agressiviteit naar vrouwen beneden peil. De Knack verlaagt zich hiermee tot een eerste klas boulevardblad, compleet met de bekende stijl van niet geverifieerde verdachtmakingen, en meesmuilen over de publicitaire aandacht die de betreffende journalist hiermee denkt binnen te roeien. De hoofdredacteur Rik van Couwelaert mag dan nog zo weledelgestreng kijken in de head lines op de website van het blad, ik had liever gezien dat hij de vinger meer aan de pols zou houden, en kwaliteit zou bewaken. Man, zou ik hem willen vragen, wat is in Jezus naam nou de nieuwswaarde van dat anti-Laurent artikel? Je trapt open deuren in, en je laat je in met verdachtmakingen die hem als  mens in zijn integriteit raken. Kun je je daar niets bij voorstellen, neem dan maar een voorbeeld aan Princes Claire, en laat je door haar oprechtheid en trouw inspireren. Je kunt je natuurlijk onder het goedkope journaille scharen, maar houd dan maar je mond over de serieuze zaken, want je raakt op deze manier snel je gezag kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten